mandag 11. mai 2020

Geocaching

1 2014 lastet jeg ned en app, som heter geocaching. Det er litt likt orientering, men her bruker vi ikke kart og kompass. Vi finner frem til poster med hjelp av GPS og loggfører disse. Både i appen og i beholderen hvor cachen ligger. 

Det kommer opp et kart som viser hvor cachen ligger og beskrivelse av funnsted bla. 


Jeg kan også se på kartet, hvor jeg er og hvor cachen ligger.


Søndag ettermiddag gikk Pia og jeg kveldsturen vår og da fant vi vår aller første cach. Det var så morsomt!



Jeg kvitterte i boka som lå i boksen og i appen. Da ser vedkommende som la ut cach`n at vi hadde funnet den.


Piamor og jeg gikk en fin kveldstur langs veien, opp i Buvassbrenna Hyttegrend og ned igjen til Solbu. Det var blitt så fint vær, sola skinte og snøen smelta. Det hadde nemlig snødd hele natt til søndag og til ca 15.00 tida. 


Det ble et lite godbitsøk på Pia ute etter turen, mens jeg lytta til lydboka mi.



Pia og jeg skal ut og lete etter flere cacher vi, for det er flere rundt Tunhovdåsen. Det kan jo være fint å ha et mål for turene som vi går og ikke bare traske de samme veiene år etter år. Her er det listet opp noen som er i nærheten, med avstand fra Solbu.


Nå skal Pia og jeg ut og ordne forskjellige ting, før vi skal gå en tur. Kanskje tar vi med oss en cach da. Ja, hvem vet.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dagene går...

Ja, det gjør de for visst. Nå er vi kommet til april mnd. og i morgen starter palmehelga. Påska nærmer seg altså med stormskritt.  Vi har gå...