lørdag 2. februar 2019

Siste lørdag med HTU Innlandet, 2017 - 2019

Lørdagen startet kl. 04.00 på Låplassen, da jeg våkna LITT for tidlig denne morgenen. Jeg lå og lytta til lydboka som hører på nå, for jeg visste at jeg ikke fikk sove mere, Jeg hadde stilt klokka på 05.50, fordi jeg skulle være på Lillestrøm kl. 10.00.
Jeg skulle egentlig ha reist fra Låplassen fredag kveld, men da var det så kaotisk på veiene pga. snø og ulykker, at jeg fant ut at det var best å vente til lørdag morgen med og reise. Det snødde lørdag morgen og det var glatt og sleipt og kjøre. Det gikk heldigvis bra og jeg kom fram til Skedsmo i god tid 😀

Det ble en veldig fin, men også litt trist, dag på Skedsmo denne lørdagen. Jeg har vært instruktør for den praktiske hunde-treningen ved Innlandet Hundesenter Skedsmo fra høsten 2017 - mars 2019. Min primæroppgave har vært å trene dem i praktisk hundetrening, triks (for motivasjon og glede), innkalling, gå fint i bånd, passerings-trening osv slik at de skal være klare til å sette opp egne kurs og å jobbe som instruktører.

Lørdag var vi 21 elever, fordelt på fire grupper, som skulle lage et kursopplegg for 3 eksterne ekvipasjer pr. gruppe. Gruppene laget opplegg for 4 øvelser, de planla litt teori + de praktiske øvelsene, og jobbet ute i kulde og snø, i litt over en time. De var så flinke, alle sammen.

De eksterne ekvipasjene evaluerte gruppene som de ble undervist i, gruppene evaluerte kursopplegget sitt og gjennomføringen av det + at vi også snakket i plenum om det samme. Det ble mange fine tilbakemeldinger og noen konstruktive i tillegg. Akkurat det som jeg var ute etter.

Vel hjemme, ble jeg møtt av to kjempeglade jenter. De hadde vært alene på Jar fra kl. 09.10, da jeg reiste til Skedsmo og til Andreas kom hjem og lufta dem for meg, ved 12.30 tida. Da jeg kom hjem igjen etter endt kursdag, kl. 16.15, var de kjempeglade. Arne hadde kommet hjem fra jobb før meg, derfor hadde de ikke vært så lenge alene hjemme.

Fredag kveld på Låplassen. Godbitsøk for hundene og "puste-med-magen" for mamsen deres.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dagene går...

Ja, det gjør de for visst. Nå er vi kommet til april mnd. og i morgen starter palmehelga. Påska nærmer seg altså med stormskritt.  Vi har gå...