søndag 3. februar 2019

En fin-fin søndag på Jar.

Etter lørdagen på Skedsmo, var jeg sliten og glad. Jeg sov faktisk ganske godt natt til søndag. Det var kanskje ikke så rart, fordi jeg jo hadde vært våken siden kl. 04.00 på morgenen 😦
Søndag morgen ble det lufting av hunder i hagen, litt mat og drikke og deretter så jeg på ski -NM på tv. Jeg elsker sport på tv og da særlig skisport.

Jeg hadde planer om å vaske og å rydde i huset, og denne gangen var det andre etasje som skulle få en make-over. Jeg støvsugde loftstua og sofaen, alle gulvteppene på de tre soverommene, jeg tørket støv overalt og jeg vasket badet grundig. Speilene ble pusset og håndklær ble byttet og sengetøy vasket og lagt på nytt.

Innimellom denne jobben, tok jeg meg en liten pause på verandaen oppe. Verandaen ligger utenfor to av soverommene og det er utgang til verandaen fra dem begge. Jeg elsker å kjenne sola varme. Det kjente jeg i dag. På Låplassen er sola borte flere uker rundt juletider og jan/februar, og jeg merker at det ikke har noen god innvirkning på meg. Sola kliver over fjellet Beia, ca 20. februar og DA blir det fint å være på Nes igjen.
Nå kan jeg kose meg med sola på Jar, og det er utrolig deilig. Jeg har sol på verandaen til kl. 15.20 og jeg nyter det.


Det er bare sååå deilig å kjenne at sola varmer, og det gjorde den faktisk i dag. 


Jeg gikk inn på kameraet som vi har på Solbu og da så jeg dette. 
Det var nydelige farger på himmelen søndag ettermiddag, og jeg lengter som vanlig til Solbu 💕


Etter at jeg var ferdig med vask og annet, slappet jeg av litt. Jeg svarte på noen mailer vedr. lekser som elevene ved Innlandet Hundesenter sin hundetrener-utdannelse dagtid, har fått av meg. Vi jobber nå med klikker-trening og deltagerne har fått ei oppgave som de skal jobbe med, til neste gang vi møtes. 
Jeg så på Farmen og nå er det kvelden for hundene og meg. Jeg håper at jeg får sove godt i natt og at jeg slipper å være våken flere timer, før mandagen starter.

Jeg ønsker dere alle ei kjempefin uke 🔆

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dagene går...

Ja, det gjør de for visst. Nå er vi kommet til april mnd. og i morgen starter palmehelga. Påska nærmer seg altså med stormskritt.  Vi har gå...