mandag 10. oktober 2011

Mandagstrening!

Mandag formiddag ble det bare en liten tur i Maridalen før jobb. Jeg hadde ikke så veldig dårlig samvittighet for at turen ikke ble så lang, for jeg hadde avtalt å møte Birgitta og jentene hennes, til litt trening på Granfos på kvelden. 




Fant fikk en halvtimes alenetur med meg først, og vi gikk og koste oss, begge to. Deretter satte jeg opp en rally-bane klasse 1 som Ebbie og jeg gikk. Birgitta gikk banen med Tia og Tutta, og de var så flinke atte, begge to. 




Ebbie trenger mye oppmuntring om dagen. Hun detter feks. veldig ofte ut hver gang vi skal ta en liten holdt. Jeg fikk Birgitta til å se på oss, og hun kom med forslag til hvordan Ebbie og jeg skal komme oss gjennom dette "tilbakeslaget". Ellers lurer jeg litt på om løpetida nærmer seg, det er visse ting som kan tyde på det. Vi lekte litt, tok et par innkallinger, noen stå under marsj (hun bråstoppet -som vanlig), dekk fra holdt og hun var kjempeflink. Momentene sitter som bare det, det er bare at lineføringen og holdtene plutselig er blitt veeeeeldig guffne å utføre. 

Pia trente kontakt under baklengs marsj, lineføring noen få skritt, stå og sitt/bli. Nå er hun like høy som mamma`n sin, pene jenta vår!!


Pia og Bambi lekte litt..


... og så søkte de litt etter goddis sammen. Det var kjempemorsomt.


Birgitta tok også noen tannvisninger på Pia. Hun gjorde det både når Pia satt og når hun sto, og det gikk kjempefint. Jeg har jo trent endel på det i det siste, for hun har aldri likt å bli håndtert i ansiktet. Nå skal hun på utstilling 22. oktober med sin søster Kit, og da er det viktig at vi har litt framgang med tannvisningen. 


Pia og Bambi tok en liten fellesdekk, og Birgitta sa at de lå over ett minutt.


Jeg belønnet og roste Pia ganske mye, og avsluttet slik som øvelsen skal avsluttes. 2 skritt bak henne, inntil henne og deretter opp i utgangsstilling. Litt hjelp fikk hun,  men det skal hun ha når alt er så nytt for henne. Hun legger seg veldig fort over på skinka, så det er noe jeg må ta tak i. 


Hun er så morsom å trene med, for hun er så glad når hun jobber. Hun logrer med halen sin og ser på meg med de vakre øynene sine. 


Fant hadde ventet tålmodig i bilen mens Pia og Ebbie trente og som belønning fikk han en liten kveldstur med Birgitta, Tutta, Tia og Bambi. Det syntes Fant var helt i orden. 


Nå soves det i heimen. Det skulle bare mangle, etter at vi hadde "drevet på" i 2,5 timer. Tirsdag er det siste kvelden på Pia`s valpekurs. Det har gått innmari fort, synes jeg. Onsdag skal jeg på teorikveld på grunnferdighetskurs/konk. lydighet 1 som Pia skal delta på. Den første praktiske treningen er onsdag om ei uke. Jeg har gått det samme kurset med Ebbie og jeg vet at det er veldig lærerikt for Piamor!! 
Slik går no dagan  hos oss på Jar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dagene går...

Ja, det gjør de for visst. Nå er vi kommet til april mnd. og i morgen starter palmehelga. Påska nærmer seg altså med stormskritt.  Vi har gå...