tirsdag 4. februar 2020

Pass av Mia

Denne uka passer jeg Mia for Andreas er på skole igjen. Nå er det bare to uker igjen så er han ferdig. Jeg har passet Mia hver uke han har vært borte. Det er greit å kunne hjelpe hverandre. Da kan han hjelpe meg litt med pass av mine hunder, når jeg skulle trenge det.

I dag, tirsdag, koste vi oss noen formiddagstimer på Låplassen. Vi har sol fra ca kl. 09.30 - 11.30. Sola er for lav til å krabbe over Beia enda, men om en 14 dagers tid vil den gjøre det. Da blir det fint å være på Låplassen igjen. Jeg savner sola om vinteren. Den er borte fra november - februar og det er lange, mørke måneder.

Da sola gikk ned på Låplassen, tok jeg med meg Pia, Ebbie og Mia og så reiste vi til fjells. Jeg parkerte på en parkeringsplass som blir måkt til noen hytter, langs veien i Ljøtelende. Jeg gikk med alle tre, men måtte snu ganske fort igjen. Ebbie hadde vondt og orket ikke å gå så langt. Vi gikk tilbake til bilen og så fikk hun vente der, mens vi andre gikk videre.


Mia måtte som vanlig gå i magebelte for hun drar som en liten hest. Det er helt supert å kunne bruke magebelte på tur, for da får jeg ikke så vondt i ryggen/bekkenet. Jeg skal kjøpe et til Martine nå, slik at hun kan bruke det når hun går tur med Birk. Vesle gutten vår er også råsterk ;-))



Mandag kveld var det noen trøtte hunder som tok kvelden. De blir slitne av å være sammen alle tre, merker jeg. Nå er jo Ebbie blitt gammel og sliten, og sover mye til vanlig.


Det at Mia ble så trøtt, det tyder på at hun var fornøyd med dagen. 


Onsdag skal vi til Gol og Mia skal trene passering med ei av tispene til Tina. Det blir bra, for det trenger hun. Mia er ganske tøff når vi møtes og når vi går opp til dit vi skal trene. Da løsner det, hun spiser goddis og er fokusert. Da er hun veldig fin å trene med og det er så innmari morsomt.

Nå har jeg tatt meg en times pause fra hundene. De hviler i bilen etter turen, mens jeg sitter på Solbu og spiser litt nistemat og skriver i denne bloggen. Det er godt med et par timers pause fra alle sammen og så få jo hundene også slappet av litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dagene går...

Ja, det gjør de for visst. Nå er vi kommet til april mnd. og i morgen starter palmehelga. Påska nærmer seg altså med stormskritt.  Vi har gå...