torsdag 2. mai 2019

1. mai ble som vanlig, tilbragt i hagen. Denne gangen på Jar. Her har jeg rakt alt som skal rakes, beskåret roser, syrin og buskene utenfor garasjen. Utemøblene ble vasket og satt ut, så nå gjenstår bare det som er morsomst å gjøre, nemlig å plante ut i kasser og potter. 

Jeg har igjen å rake utenfor gjerdet på Solbu, og så er vi ferdige med raking og rydding i bed, på Låplassen også. Da vil jeg si at vi i rute med "våronna". 

Ellers er jeg ferdig med min tid som instruktør v. Innlandet Hundesenter. Det har vært nesten 2 år med elever fra to klasser og vi har jobbet med praktisk trening av hund.

Nå blir det litt mere tid til egne hunder og jeg kan planlegge min egen tid mere. Det blir litt deilig.
Vi gikk spor i Ljøtelende mandag, før vi reiste fra Solbu.


Ebbie er ferdig med sporet sitt. Hun var kjempeflink, men fikk nok litt vondt i hoftene sine. 


Etter sporslutt, samlet jeg sammen klyper, langline og belønningen.


Pia speider utover et Buvatn hvor isen er i ferd med å forsvinne. 


Det er deilig at vi kun er i starten av Mai og at vi har hele sommeren foran oss. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dagene går...

Ja, det gjør de for visst. Nå er vi kommet til april mnd. og i morgen starter palmehelga. Påska nærmer seg altså med stormskritt.  Vi har gå...