mandag 18. februar 2019

Mandag, på Jar

Søndag ettermiddag kom jentene (Pia og Ebbie) og jeg til Jar igjen. Vi skal være her noen dager, for jeg skal jobbe noen dager på kontoret. Jeg reiste på besøk til Skøyen-folka søndag kveld og fikk sett barnebarnet mitt for første gang. Jeg har jo sett han før på snapp osv., men det var første gang at jeg fikk tatt på han og kost med han 💙💚
Fant ble med oss hjem til Jar igjen, slik at David og Martine fikk litt alenetid med babyen uten mr. Pip. Fant er utrolig flink med babyen. Han ser på han, snuser litt forsiktig og så lar han babyen bare være. Det er akkurat som at han kjenner han igjen, fra da han lå i magen. Det tror jeg faktisk at Fant også gjør.

I dag, mandag, skal vi først ut på tur, før jeg skal på jobb. Da blir hundene "ventehunder" i bilen. Jeg må passe på å få med meg dyna til Fant, slik at han ikke begynner å fryse. Det skal han jo ikke gjøre når han har lungebetennelse. Han er mye bedre nå. Sover godt og hoster faktisk ikke. Det har han ikke gjort etter at jeg hentet han i går kveld. Jeg tror ikke at han hostet hos David og Martine søndag heller, når jeg tenker meg om.

Fant tar medisinen sin og jeg regner med at lungebetennelsen er borte om noen dager. Han skal ta antibiotika og slimløsende medisin ei uke til, mens hjertemedisinen skal han ta livet ut.


Det er så fint å se at Fant sover og slapper så godt av, uten at han må opp og hoste.
Jeg håper at vi får beholde han noen mnd. til. 13,3 år er tross alt en respektabel alder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dagene går...

Ja, det gjør de for visst. Nå er vi kommet til april mnd. og i morgen starter palmehelga. Påska nærmer seg altså med stormskritt.  Vi har gå...