søndag 2. oktober 2011

Helga vår!



Fredagen startet med besøk hos nabo`n før jeg reiste til Tunhovd for å handle litt. Deretter reiste Pia, Ebbie og jeg mot Geilo. Vi gjorde en stopp på veien og gikk tur langs Pålsbufjorden. Det var litt mere ruskevær enn torsdag,  jakkevær men god temperatur allikevel. 
Nistematen ble fortært, med to snuter omtrent oppi maten min.
Pia ville VELDIG gjerne smake bare bittelitt på nista mi. 
På kvelden hadde jeg invitert noen til litt trening på Låplassen. Det var “den harde kjerne” som dukket opp, og vi koste oss noen timer. Jeg satt opp en rally-bane og jeg tror de fleste gikk den noen runder og ellers trente de vel litt ymse, tror jeg. Ebbie var kjempeflink, hun var helt “med”. Vi trente litt lineføring, stå under marsj og så satt jeg sammen rygge fra meg, sitt og bamse (da på avstand), før jeg gikk inn til henne og satt meg på huk foran henne. Nå la hun potene på knærne mine og så fikk jeg en kos av henne. Dette er noe som skal inn i freestyleprogrammet vårt.
Pia var glad og lykkelig og smilte til alle hun så, både store og små mennesker og andre hunder. Når jeg trener henne, logrer hun hele tida. Hun elsker å jobbe, og klarer å jobbe selv med andre hunder ganske nærme seg. Vi trente kontakt, litt lineføring, sitt/bli, dekk/bli og stå. Hun begynner å skjønne det nå, og kan forskjell (stor sett) på sitt og dekk.
Lykta på fjørveggen ble tent og tilslutt tok vi et par fellesøvelser. Dårlig bilde, men…..!!  Ebbie klarte å ta to fellesdekker uten å reise seg opp, selv om de andre hundene hadde reist seg opp og ble belønna like ved siden av henne. Det var jeg veldig godt  fornøyd med. Hun har jo hatt en lei tendens til å reise seg opp på noen fellesdekker de siste gangene, men denne gangen lå hun altså fint. 
Se på dette vesle sjarmtrollet, da. Det er Kristi-Marie sin lillegutt Karo. Snill og god og utrolig søt. Dumt at bildet ble litt uklart. 
O`lykke, o`lykke, jeg fikk et nytt par fingerlause av Inger Synøve. Jeg ELSKER dem. Disse har I. S. laget helt fra bunn av, så å si. Hun har brukt saueull, pels fra Wilma og Milli, dette har hun kardet og spunnet og strikket til meg. TUSEN, TUSEN TAKK!!
Fant og Arne kom fredag kveld, og det var veldig godt å se Fanterampen igjen. Pia ble kjempeglad da hun møtte han, og de sprang rundt og lekte og søkte goddis på hytta,  helt til vi skulle legge oss.
Lørdag tok jeg bilen og kjørte mot Skurdalen.
Jeg fant en stille og usjenert plass hvor jeg kunne slippe alle tre hundene og så gikk vi vel tur i ca 2  timer langs Pålsbufjorden.
Hundene lekte jaktleken, de hoppet og spratt i vannet og koste seg. Jeg hadde med meg nistemat, som vanlig, og satt og koste meg en stund, mens hundene var på oppdagelsestur langs vannet og i skogen. De går aldri langt fra meg, og til og med Fant kommer nå som oftest på innkalling. Juhu…..!!!

Ser dere Fanterampen? Her blir han skikkelig "mosa" av Pia!

Fiiiiineste og snilleste Piamor!!!

Jeg blir alltid så glad når Ebbie gjør sine "gledesruller". Da vet jeg at hun synes livet er godt å leve!!!
Arne har laget ny trapp utenfor inngangsdøra i helga, og søndag kveld tar han toget hjem til Jar igjen. Vi har hatt  besøk av noen av Arnes kamerater, kjempekos, ellers har det vært stille og rolig. Jeg har en liten høstferie og reiser ikke hjem før tirsdags formiddag.  Mandag skal jeg rydde og vaske litt i hytta, gå tur, trene litt og ellers nyte å bare være til! Så det så!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dagene går...

Ja, det gjør de for visst. Nå er vi kommet til april mnd. og i morgen starter palmehelga. Påska nærmer seg altså med stormskritt.  Vi har gå...