onsdag 19. november 2008

En helt vanlig onsdag?

Onsdagene prøver jeg som sagt, å ta meg fri fra kontoret, avtaler og kurs, men det er ikke alltid at jeg får det til. Når hundeeiere ringer og trenger hjelp med hunden sin, må jeg av og til bruke fridagen min. Alle andre dager og kvelder denne uka var opptatt, så onsdag formiddag måtte benyttes.
Gutta boys og jeg gikk en tur rundt i området der jeg skulle ha privattimen. Det er spennende å gå turer på forskjellige plasser, og jeg oppdager at det faktisk er ganske mange grønne lunger og stier som vi kan gå på. Det er liksom ikke "by" overalt.
Jeg hadde en fin time med en ivrig, flink, aktiv og lærevillig kongepuddel på tre år, med en "pappa" som var veldig flink med hunden sin. De hadde gått på mange kurs, både hverdagslydighetskurs og agilitykurs, så hunden var vandt til å jobbe.

Gutta var stille i i bilen mens jeg hadde timen min (1,5 timer egentlig) så da vi kom hjem vanket det både griseøre og dentastix.
Vi slappet av, dvs Fant flata ut i senga si, mens Marko var urolig som vanlig. Han sov litt, opp for å gå en runde, sov litt og så var det på`n igjen. Han har også vært ekkel med Fant i dag/kveld. Fant skulle nemlig ikke få lov til å gå på kjøkkenet når jeg laget middag, sitte ved siden av meg, hilse på pappa eller være nærme meg. Det er noen dager siden han oppførte seg slik sist, men det er litt utrivelig. Marko er ikke høyrøstet eller går til angrep. Neida, han legger seg rett foran Fant og sperrer veien, går rundt peisen og passer på at Fant ikke klarer å gå forbi og inn i stua eller står foran meg eller papsen og sperrer der også. Fant stopper opp, kryper litt sammen og står helt stille. Ikke noe koselig å se, men det er nå slik det vil være litt til.

Trening med Fant i hagen i kveld: innkalling fra sitt-super fart, men dårlig innkomst. Den har vi ikke lagt så mye vekt på før, heller. Stå under marsj - gikk fint et par ganger, dårlig en gang, dekk under mars - dekken var litt treg og også skeiv, så her må vi jobbe litt. Jeg har ikke tenkt å konkurrere med lille Fanterampen, derfor trenger jeg ikke å legge så mye vekt på at alt skal være helt 100%. Det er bare det at han i det siste har vært så veldig ivrig på å trene og har hatt mye bedre fokus enn før, og da blir det jo så innmari artig å trene.
Jeg tror nok tida er inne til å trene litt mere lydighet og litt mindre freestyle akkurat nå.
Jeg kommer nok til å trene på Granfos et par kvelder neste uke, tenker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dagene går...

Ja, det gjør de for visst. Nå er vi kommet til april mnd. og i morgen starter palmehelga. Påska nærmer seg altså med stormskritt.  Vi har gå...