torsdag 18. juni 2020

Pass av Birk, Mia og Bajas

De siste par ukene er det blitt "mye" hund. Jeg har vært hjemme på Jar noen dager og da passet jeg Birk. Vi gikk en tur hver dag, bla på Haga Golfbane og på haslum Kirkegård. Birk er veldig leken og det ble mye lek i hagen hjemme på Jar. Jeg var opptatt av å plante ut blomster, klippe plen og kanter og å luke. Jeg blir liksom ikke arbeidsledig når jeg er hjemme nå.




Birk hopper og spretter.



Jeg passet Bajas og Mia forrige helg, for eierne deres hadde ei lita frihelg i Bergen.



Vi gikk turer både fredag, lørdag og søndag. Det var varmt og godt og vi måtte avkjøle oss litt i Buvatn.


Mia og Bajas er bestevenner <3


Bajas er veldig glad i vann og vi gikk et par turer til noen tjern som ligger ved Tunhovd.


Søndag kveld reiste Pia og jeg til Solbu. Vi har vært her noen dager nå. Det har gått i turer og kos, plenklipping, vinduspuss på Solbu, vask og klargjøring av Kveldsro før det kommer gjester dit opp søndag, biltur til Rødberg og så har jeg lytta til lydbøker. 

Det har vært sol og fint vær disse dagene, men litt torden på ettermiddagen og ei ettermiddagsbyge tirsdag kveld. 

Helt vindstille en deilig morgen. Det ligger fortsatt litt snø igjen på fjelltoppene.


Pia og jeg har gått tur på Skreddarstølen.


Utsikt mot Nes, som ligger nede i "gryta" der.


Det var varmt for Pia og meg, derfor gikk vi ikke så veldig langt. 


Her har det gressa oksekalver de siste årene. Det blir det kanskje ikke noe av i år, for bonden har gitt seg.
Det synes jeg er trist. 


Vi gikk også en tur fra Ljøtelende og ned til Tunhovdfjorden en dag. 


Det var fint å ha en liten bekk å finne litt vann i.




En deilig ettermiddagsbyge.....


Det er ingen sak å vaske vinduer når utstyret er i orden.


Det har vært litt godt å bare være Pia og meg noen dager nå. Jeg merker det på henne at hun noen ganger blitt litt dempete av seg, når vi passer andre hunder. De siste gangene derimot, har hun greid seg veldig bra. Hun har vært avslappet i kroppen, hatt et mere selvsikkert kropps-språk og kost seg mere sammen med de andre. Det har vært godt for meg å se, for vi skal jo passe Bir, Mia og Bajas seinere også. 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dagene går...

Ja, det gjør de for visst. Nå er vi kommet til april mnd. og i morgen starter palmehelga. Påska nærmer seg altså med stormskritt.  Vi har gå...