onsdag 5. juni 2019

Litt enkel trening med Mia.

Mia kom til oss på Jar onsdag. Andreas kom fra Låplassen for å delta på kjøpmannsmøte i Oslo. Han skal på møte torsdag også, derfor blir Mia med oss i morgen, også.
I dag har hundene kjeda seg. Jeg har vært barnevakt for Mathias noen timer og før det, hølja det ned. Det ble bare lufting i hagen på formiddagen.

Dette bildet er fra Låplassen. Det ble tatt for noen dager siden. 


I kveld tok jeg med meg klikkeren og godbiter ut i hagen. Jeg trente på belønnings-signal og kontakt, + håndtarget med Mia. Mine hunder kan det veldig godt, men de ble med på treningen, de også.  I tillegg trente vi på sitt/bli. Jeg la vekt på å legge kommando på øvelsen, for Mia reagerer mere på håndsignal enn et verbalt signal. Det kan være greit å kunne lyde begge deler.

Mia er lett å trene og hun tar treningen ganske fort. Særlig når det kommer til godbiter. Hun blir også godt belønna med ei leike, men jeg ville ikke leike i kveld. Det kan bli litt heftig med Pia og Ebbie rundt, for da blir det litt vokting inn i treningen. Det gikk dessverre ikke så bra sist, for da fikk Mia bank av ei anna tispe. Den andre tispa hadde ballen, hun mista den og Mia tok den like foran snuta hennes. Det gikk selvsagt ikke så bra.

Mia ble sydd under det ene øyet og foran øret og så ble huden penetrert et par steder. Hun har gått på smertestillende, øyedråper og antibiotika, og det ser veldig bra ut nå.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dagene går...

Ja, det gjør de for visst. Nå er vi kommet til april mnd. og i morgen starter palmehelga. Påska nærmer seg altså med stormskritt.  Vi har gå...