onsdag 23. januar 2019

Vel fremme på Nes

Turen til Nes gikk fint. Pia, Ebbie og jeg var her ved 16.00 tida og da var det ei lita Miamor som var kjempeglad for å se oss.
Det ble litt lufting i hagen, litt mat og så måtte jeg fyre i huset. Vi varmer kun med varmepumpe i spisestua og en vedovn i samme rom + en vedovn på kjøkkenet. Det var kaldt da vi kom, ca 14 minus, så veden fikk virkelig bein å gå på.

Andreas kom litt over kl. 20.00 og da ble det liv i leiren. Mia hadde venta på han og ble kjempeglad da papsen endelig kom.

I dag er det onsdag, og vi hadde en stille og rolig morgen. Mat, lufting, lek og litt søvn.



Vi reiste til Solbu og Kveldsro midt på dagen, for å sjekke at alt sto bra til med hyttene våre. Det ble lufting og et godbitsøk i hyttehagen, før vi vendte nesa hjem til Låplassen igjen.






I kveld sitter jeg og jobber med klikker-teori til kursdagen som jeg skal holde v. Innlandet Hundesenter sin hundetrener-utdannelse om ei uke. Jeg underviser i praktisk trening. Det hører med endel teori også, for at elevene skal skjønne hvorfor vi trener som vi gjør. Det er viktig at mine elever skal kunne forklare videre til sine kursdeltagere hvorfor de skal trene på disse øvelsene, hvilkn nytte har vi av å trene på denne øvelsen, hvordan innlæringen skal foregå (flere tilnærminger, også) slik at de kan holde gode og nyttige kurs.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dagene går...

Ja, det gjør de for visst. Nå er vi kommet til april mnd. og i morgen starter palmehelga. Påska nærmer seg altså med stormskritt.  Vi har gå...