onsdag 12. november 2008

Fri fra kontor, kurs og privattimer!!



Ja, det går ann!! Onsdagene prøver jeg å holde litt "hellig". Selv om jeg neste onsdag skal ha en time med et par som er pensjonister. Noen unntak må jeg bare gjøre, det er trivelig å jobbe med takknemlige mennesker.
Det er godt å ha en dag og kveld som er "blank", en dag som jeg bare kan ta som den kommer. Det er luksus det, og vi har kost oss i dag, gutta boys og jeg.
Jeg hadde en privattime i går, og jeg brukte Markomann som figuranthund. Han er bare så flink når han er på "jobb". Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal klare meg uten han. Han er så stø, rolig og virker trygg og beroligende på de hundene som blir trent. Nei, han vil bli et stort savn på det området,...... også....

Men tilbake til dagen i dag. Vi sto seint opp, så seint at Martine lurte på om noe alvorlig hadde skjedd med meg.
Vi koste oss med sein frokost, klesvask, støvsuging og litt mail-lesing. Det er så mange som ønsker privattimer nå, så jeg måtte bare legge inn avtalene i "boka mi".
Etter dette reiste jeg til Bekkestua for å gjøre noen ærend. Gutta satt i bilen og venta. Det er en situason som Marko kjenner igjen, derfor ble det heller ingen bjeffing i bilen.
Tenk han som nesten aldri har bjeffa i hel sitt liv. Jeg tror nok jeg må lære litt mere om hunder i alderdommen, der har jeg altfor liten kunnskap.


Det er så koselig på Bekkestua, inne i Oslo har jeg ikke vært på tre år. Det er helt sant!! Jeg har liksom ikke noe å gjøre der. Vi har jo alt i nærheten her i Bærum. Ja, utenom den nye Operaen da, og den skal jeg inn å kikke på en dag.

Etter handling reiste vi til Haga Golfbane, og gikk en time og femten minutter rundt banen. Fint vær, god temperatur og blide og fornøyde gutter.

Hjemme fikk de et griseøre og koste seg. Vi slappet av nå i ettermiddag, jeg leste avisa og drakk en cappuccino.

I kveld har de fått en kveldstur hver. Marko fikk gå en rolig tur, uten mas fra Fantegullet om å gå fortere, og Fant fikk en tur i rask tempo etterpå. Fant og jeg skal begynne å gå tur med staver om ei stund, det gjorde Marko og jeg for et par år siden. Jeg klarer ikke det med to hunder som har så forkjellig tempo i kroppene sine, og jeg vil ikke reise så masse fra Gamle Ørn nå.
Nå sover Marko godt, og det er deilig for meg. Han pleier å være så urolig om kveldene nå. Fant er som vanlig ikke til bry inne, han sover uskyldig som et lite barn.
Trening med Pomsen på tur i dag, var "gå fint i bånd", "sitt ved holdt"og litt "ro-trening" underveis.
Martine har trent litt apportering med han inne, og det gikk supert.

P.S Jeg er IKKE misunnelig på turen til Inger Synøve, Berit, Kango og Nalle i dag. Neida....

1 kommentar:

  1. Sein frokost er kos, Hilde... Men klesvask og støvsuging!! Jeg har inntrykk av at du gjør det veldig ofte attpåtil!

    Da sola skinte inn her idag, måtte jeg bare flykte ut ifra fuglefjør og hybelkaniner. Da vi kom heim, var det heldigvis mørkt igjen... Og turen var SÅ FIN!

    Det ser likevel ut til at dere har hatt en fin dag, dere også :o)

    Ps. nå gleder jeg meg om mulig enda mer til sporkurset ;o)

    SvarSlett

Dagene går...

Ja, det gjør de for visst. Nå er vi kommet til april mnd. og i morgen starter palmehelga. Påska nærmer seg altså med stormskritt.  Vi har gå...