tirsdag 5. mai 2020

Ebbie og Piamor. Tur langs Tunhovdfjorden.

Tirsdag gikk vi en fin tur langs fjorden. Ebbie var i ganske god form og hun gikk greit ned til fjorden og opp til bilen igjen. 


Det er ikke så veldig mye snø igjen nå. Det er deilig å kunne gå med joggesko og å gå på sti og lyng. Endelig kunne jeg gå "normalt" igjen, uten å være redd for å skli eller å falle. Det gjør jo sitt til at jeg ikke får så vondt i bekken/korsrygg og da orker jeg å gå lengre turer også. Det trenger både Pia og jeg nå. 

Det er blitt mye rusling på oss de siste tre årene og nå trenger vi å få opp både puls og lengde på turene våre. Fanterampen hadde jo hjerteproblemer og Ebbie sliter med en veldig vond kropp, stakkars <3 Derfor har Pia og jeg avpasset turene etter dem, noe vi selvsagt har gjort med glede. 

MOR OG DATTER <3



Ebbie fikk hvile litt i bilen, mens Pia og jeg gikk litt lengre. Vi gikk opp fra veien og opp på en liten topp. Der fikk vi fin utsikt over fjellene.



Etter turen fikk jentene et lite godbitsøk i hyttehagen, mens jeg hørte på lydbok og nøt utsikten.


Nå venter jeg bare på at isen skal gå på Buvatn. Nabo Berit sa alltid at isen gikk til 17. mai. I fjor gikk den faktisk seint på kvelden den 16. mai. Jeg er spent på om det blir slik nå også. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dagene går...

Ja, det gjør de for visst. Nå er vi kommet til april mnd. og i morgen starter palmehelga. Påska nærmer seg altså med stormskritt.  Vi har gå...