søndag 3. mai 2020

Dagene går...

I disse coronatider har hundene og jeg vært mye for oss selv. Vi har vært på mest på Solbu faktisk, men også noen dager på Låplassen hos Andreas og Mia, og så klart hjemme på Jar.

Her er det Pia som koser seg sammen med Andreas.


Nå er det ikke lenge før isen går på Buvatn.


Jeg har hatt besøk av en rev på Solbu i vinter. Den kommer utpå kveldinga og spiser litt av restematen som jeg har kastet ut til den. Den er kjempefin.


Nå er jeg ferdig med "vår-rengjøringen" i hagen på Jar. Alle frukttrær, rosebed, syrin og prydbusker er beskåret og plena skal få sin første klipp. Jeg har begynt å plante litt ut i krukker og klargjort blomsterkassene slik at de er klare til å bli plantet i. Epletrærne ble ikke beskåret i år, for det er for tungt for meg. Arne har jobbet så mye, både helger dager og netter pga koronaviruset, at han har ikke hatt overskudd til å beskjære dem. De får vente til neste år. Oppi alt det som Norge og verdens står overfor nå, er det faktisk en liten bagatell i sammenligning.

Pia og Ebbie koser seg ute i hagen, mens jeg gjør hagearbeid.


Vi har hatt endel besøk av Birk. Da blir han hos oss ei uke i gangen. Han er blitt 10 mnd. gammel nå, og er en snill og god, aktiv og full av futt-gutt 😜<3 p="">




Det er skikkelig deilig at det er vår og vi har en forhåpentligvis fin sommer i vente. Det som er vondt nå, er at Ebbie har sine siste dager sammen med oss nå. Hun blir 13 år i juli og nå er kroppen sliten og trøtt. Hun skal få slippe torsdag 7. mai og det blir en fryktelig tung og vanskelig dag. Det er ikke lenge siden Fanterampen forlot oss (10 mnd.) og jeg har enda ikke kommet over det. Nå prøver jeg å lage gode dager sammen med Ebbie, men tårene triller omtrent hele tida. Dette er noe som jeg aldri blir forberedt på, selv om jeg vet at dagen vil komme. Hun har vært en fantastisk hund, bestevennen min 💚

<3 p="">
<3 p="">

<3 p="">Hvordan skal jeg klare meg uten deg, Ebbie 💖<3 3="" nbsp="">

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dagene går...

Ja, det gjør de for visst. Nå er vi kommet til april mnd. og i morgen starter palmehelga. Påska nærmer seg altså med stormskritt.  Vi har gå...