torsdag 13. februar 2020

Onsdagens tur til Bustraumhøgda


Onsdag var det strålende sol, men ganske så mye vind. Etter en litt treg start på dagen, reiste vi mot Øygardsgrend og parkerte ved Bustraumhøgda. Det går en bomvei inn til hyttene som ligger høyt på fjellet og her er det brøyta og omtrent ingen bilder å møte på.


Vi gikk 1,5 km før vi snudde. Vi gikk en times tid, med en god pause halvveis. 3 km tur/retur var langt nok for Ebbie. Pia og jeg kunne ha gått endel lengre, men vi tar hensyn til Ebbie når vi er ute og går tur sammen.





Etter turen satt jeg meg litt i Nutsikten med ertesuppa som jeg hadde tatt med meg på turen. Jeg fant ingen plass hvor vi kunne sette oss, derfor ble suppa på termosen med til Solbu igjen.
Vi koste oss ute litt, før vi gikk inn. Det blåste ganske mye og det ble faktisk kaldt å sitte ute. Selv om det ikke var så mange kuldegradene.

På kvelden gikk vi en liten kveldstur i mørket, før hundene fikk et godbitsøk og jeg tok meg et par glass rødvin.

Det ble en veldig fin dag :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dagene går...

Ja, det gjør de for visst. Nå er vi kommet til april mnd. og i morgen starter palmehelga. Påska nærmer seg altså med stormskritt.  Vi har gå...